Global Reach Aviation (Billund) hoopt in 2018 weer winstgevend te worden na een tumultueuze 2017 en de verandering van technische partner na de beëindiging van de samenwerking met BackBone Aviation, zo meldt Business Wire.
De Deense specialist in zakencharters heeft in 2017 DKK1,76 miljoen kronen (USD280.000) verloren. Volgens de verklaring van Global Reach Aviation heeft het bedrijf alleen al door de beëindiging van het contract met BackBone Aviation minstens DKK2,7 miljoen tegenwind geleden.
BackBone Aviation, een ACMI/charter specialist, schonk twee CRJ200 vliegtuigen aan Global Reach Aviation en was de houder van het Air Operator’s Certificate (AOC) voor alle activiteiten van de virtuele maatschappij. In 2017 had de maatschappij echter financiële problemen om uiteindelijk haar activiteiten te staken en medio januari 2018 haar AOC vrijwillig op te schorten.
Global Reach Aviation blijft twee CRJ200’s exploiteren die nu worden verstrekt door en geëxploiteerd onder het AOC van ProAir Aviation (PAV, Stuttgart Manfred Rommel). De vliegtuigen worden geëxploiteerd op zakelijke charterroutes in heel Europa en af en toe op ad-hocwet-leases voor andere luchtvaartmaatschappijen, waaronder ASL Airlines Belgium, Eastern Airways…
Denemarken’s BackBone Aviation voor het leasen van een Canadese CRJ200
07.06.2017 – 23:14 UTC
BackBone Aviation (BOB, Esbjerg) heeft een CRJ200, C-FXHC (msn 7329) gehuurd van de Canadese operator Voyageur Airways (VAL, North Bay). De deal facilitator Airstream International Group zegt dat het contract een langetermijncontract is en dat de Bombardier Aerospace twinjet door de Deense exploitant zal worden gebruikt voor korte- en langetermijn-charter- en ACMI-contracten.
Voorafgaand aan deze aankondiging had Backbone Aviation CRJ200’s geëxploiteerd voor en namens collega Deense luchtvaartmaatschappij Global Reach Aviation (Billund).
Het Deense Global Reach Aviation voegt CRJ-200’s toe.
20.11.2015 – 05:17 UTC
Global Reach Aviation (Billund) heeft een paar ex-Cimber (QA, Sønderborg) CRJ200’s aan haar vloot toegevoegd na de komst van OY-RJC (cn 7015) en meer recentelijk, OY-RJM (cn 7591), deze maand.
De vliegtuigen worden momenteel gebruikt voor charteroperaties, waarvan het meest recente een contract is voor het moederbedrijf BackBone Aviation (BOB, Esbjerg) om voetbalsupporters van Esbjerg naar Napels Capodichino in Italië te vervoeren.
Northern Star Aviation, ogen medevac, vrachtmarkt
03.10.2013 – 02:53 UTC
Northern Star Aviation (Aalborg) is een nieuwe Deense start-up die zich in januari 2014 wil gaan richten op de luchttaxi-, luchtambulance-, trainings- en vrachtmarkten. Vanuit Aalborg heeft newstodate onthuld dat de luchtvaartmaatschappij een vloot van drie CRJ200’s en drie B757-200’s zal exploiteren die zijn overgenomen door en eigendom zijn van een nieuwe investeringsgroep, Blauenschild Holding. Het CRJ200-vliegtuig zal 50 passagiers of zes brancards voor medevac/luchtambulancediensten vervoeren, terwijl van de drie Boeing 757-200-vliegtuigen er naar verluidt één een Combi zal zijn waarvan de snelwisselcapaciteiten het militaire marktsegment zullen aanspreken. Het management van de luchtvaartmaatschappij staat genoteerd als Jens Blauenschild, voorzitter van de raad van bestuur, Jacob Rasmussen, directeur van de luchtambulance- en medevac-specialisten, Global Reach Aviation (Billund), en ondernemer Hedin Krett. Northern Star zal gebruik maken van het Air Operator Certificate van collega Deense luchtvaartmaatschappij North Flying (NFA, Aalborg). Onder Northern Star Aviation wordt verstaan het scouten van potentiële langetermijnverbintenissen van de ACMI, met name voor de geplande vloot van vrachtvliegtuigen. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48